BIEŽI UZDOTIE JAUTĀJUMI

Lai būtu vieglāk saprast, ko sagaidīt no aplīmēšanas, esam sagatavojuši atbildes uz biežākajiem jautājumiem!

Cik noturīga ir līmplēve?
Viss atkarīgs, kam tiks izmantots objekts, ko aplīmējam - ikdienas automašīnu vai motociklu gadījumā pilnai ietīšanai, kā arī shadowline aplīmēšanai, izmantojam autoplēves no labākajiem Eiropas ražotājiem, tāpēc plēve uz automasīnas vai motocikla var droši atrasties vismaz 3-5 gadus, taču, tas, protams, ir atkarīgs no krāsas toņa un plēves ražotāja.
Lai arī liela daļa ražotāju norāda, ka materiāla ir garantija ir 7+ gadi, Latvijas klimatā, ar izteiktām gadalaiku maiņām un ceļu apstrādi ar sāli ziemā, šis garantijas laiks ir īsāks.

Vai ir iespējams aplīmēt detaļas ar defektiem?
Līmplēve kā pārklājums nenoslēps esošus defektus - ja objektam lobās laka/krāsa, ir plaisas, vai korozijas defekti, tie būs redzami arī pēc aplīmēšanas, jo līmplēve kopē jebkādu faktūru, kas ir zem tās. Pat, ja vizuāli redzami vrismas defekti pēc aplīmēšanas nav problēma, aplīmējot detaļas, kurām lobās laka/krāsa, kuras ir špaktelētas, vai materiāls ir saplaisājis, mēs nevaram garantēt, ka līmplēve uz tām būs ilgnoturīga, jo līmplēve pielīp pie virsmas kas lobās, taču ne vienmēr spēj saturēt šīs virsmas kopā.

NB! Līmplēve nelīp un nav noturīga uz špaktelētas, sarūsējušas vai izteikti reljefainas virsmas (piemēram, plastmasas ar faktūru, kāda bieži ir uz bamperu apakšām, durvju rokturiem, statņu apdarei, utt).

Defekti pirms aplīmēšanas ir jālikvidē paša spēkiem, vai vēršoties pie profesionāļiem.
Tāpāt, kā ar krāsošanu - sagatavošana ir svarīgākais process laba rezultāta sasniegšanai!

Vēlos aplīmēt salona detaļas, taču tām ir koka faktūra - vai to var izdarīt?
Diemžēl šādu procesu nevar veikt - līmplēve kopē jebkādus negludumus, defektus un efektus, kas atrodas uz aplīmējamās virsmas - šajā gadījumā koka faktūra būs redzama arī pēc aplīmēšanas. Šis attiecas arī uz, piemēram, BMW alumīnija salona apdares detaļām, kurām ir reljefs. 
Bez problēmām var aplīmēt jebkuru daļu, kurai nav reljefa, faktūras.

Esmu tikko pārkrāsojis automašīnu/detaļu un vēlos pievienot dizaina elementus ar līmplēvi - ko darīt?
Tikko krāsotas detaļas vai veselu automašīnu nedrīkst aplīmēt vismaz 4-6 nedēļas pēc krāsošanas.
Šajā laika periodā no krāsas un lakas turpina izdalīties šķīdinātaji un to tvaiki, kuri, attiecīgi, šķīdina arī līmplēves līmi.
Ja aplīmēšana tomēr tiek veikta, mēs nevaram garantēt, ka līmplēve būs noturīga, īpaši zonās, kurām ir izteiktas formas, un līmplēve tiek stiepta (bamperi, spoguļi, utt.)

Šis attiecas arī uz sporta automašīnu virsbūves detaļām un t.s. bodykit - svaigi veidotas stiklšķiedras, karbona un kevlara detaļas nedrīkst aplīmēt vismaz 3 nedēļas pēc to ražošanas, lai varētu nodrošināt pareizu un noturīgu plēves pielipšanu, un noturību tās galējā pozīcijā.

Manam auto logu moldingi ir no gumijas - vai tos var aplīmēt?
Diemžēl līmplēvi pie gumijas pielīmēt nav iespējams, tapēc šādus moldingus, vai citas detaļas aplīmēt mēs nevarēsim. Tas attiecas arī uz detaļām ar gumijotu pārklājumu - salona daļām, piemēram, iekšējie durvju rokturi BMW E9x sērijas automašīnām, salona detaļas Audi un VW automašīnām, utt.

Cik ilgu laiku aizņem aplīmēšana?
Šajā jautājumā viss ir atkarīgs no projekta apmēra:
Ārējo moldingu vai salonu detaļu aplīmešana ir salīdzinoši ātra un aizņem 3-6h, savukārt pilna automašīnas ietīšana (full wrap) var aizņemt no 3 - 6 dienām. 

Citur man piedāvā aplīmēt lētāk - kāpēc tā?
Aplīmēšanas lielākās izmaksas sastāda tieši materiāls - izmantojot kvalitatīvu, Eiropā ražotu materiālu varam nodrošināt atbilstošu kvalitāti un ilgnoturību, taču tas attiecīgi arī maksā vairāk. Diemžēl salīdzinoši bieži aplīmēšanai izmanto lētu, Ķīnā ražotu plēvi, kuras ilgmūžība un kvalitāte nav zināma, kā arī tās īpašības ne vienmēr atbilst aprakstam - tas ļauj piedāvāt ļoti zemas cenas, taču lielākoties beidzas ar problēmām, nevis ietaupījumu ilgtermiņā. Arī labi zināmiem plēvju ražotājiem ir dažādas kvalitātes plēvju sērijas - izvēloties lētāko ne vienmēr tiks panākts vajadzīgais efekts un noturība.

Vēlos aplīmēt auto detaļas, taču materiālu jau esmu iegādājies internetā
Šāda veida darbus, protams, varam veikt, taču ir svarīgi zināt iegādātā materiāla izcelsmi, kā arī, vai iegādātais materiāls vispār ir paredzēts plānotajam darbam.
Veicot aplīmēšanu ar klienta piegādātu materiālu nevaram sniegt nekādu garantiju, ja vien materiāls nav no zināmiem Eiropas ražotājiem (piemēram, 3M, Oracal, Hexis, KPMF, utt.)

Cik ilga ir garantija?
Aplīmējot hromētās detaļas (shadowline), vai veicot pilnu ietīšanu ikdienas automašīnai vai motociklam, mūsu darba garantija ir 2 gadi, atkarībā no aplīmējamā objekta stāvokļa pirms aplīmēšanas.
Garantija neattiecas uz mehāniskiem defektiem aplīmētajām detaļām - skrāpējumiem, iesitumiem, plēsumiem (piemēram, ja plēve ir saplīsusi pēc pārāk tuvas mazgāšanas ar spiedienu). Garantiju nevaram piedāvāt detaļām, kurām ir bijuši virsmas defekti pirms aplīmēšanas veikšanas (skatīt atbildi augstāk).

Sporta pielietojuma tehnikai garantijas jautājumi tiek izskatīti individuāli - par cik motorsports pārsvarā ir kontakta sporta veids, mēs nevaram garantēt plēves noturību pēc kontakta trasē, piemēram, skrāpējumiem, plēsumiem un citiem mehāniskiem defektiem, taču katru gadījumu izskatām individuāli.

Ja aplīmētajām detaļām ir parādījušies kādi defekti, droši sūti bildi mums Whatsapp vai E-pastā, lai varam risināt situāciju.

Cik tīrai ir jābūt automašīnai/motociklam pirms aplīmēšanas?
Pirms ved automašīnu vai motociklu uz aplīmēšanu, to ir ieteicams nomazgāt. SVARĪGI! Mazgāšana jāveic bez vaska un citiem hidrofobiem pārklājumiem.
Pirms aplīmēšanas mēs jebkurā gadījumā veicam virsmas tīrīšanu un attaukošanu, taču auttaukošana ne vienmēr spēj noņemt vaska vai keramisko pārklājumu kārtu, kas samazina līmplēves spēju pielipt pie virsmas, īpaši ap detaļu malām un kantīm.
NB! Ja plāno aplīmēšanu, nekādā gadījumā neveic keramisko pārklājumu vai vasku uzklāšanu!

Lai paātrinātu aplīmēšanas procesu, mazgāšanu ieteicams veikt iepriekšējā dienā, lai būtu mazāka iespēja, ka aiz blīvgumijām, vai citām elastīgām detaļām, ir sakrājies ūdens.
Jo tīrāks tiek atvests auto vai moto, jo ātrāks un kvalitatīvāks pats aplīmēšanas process!

Ko jāņem vērā pēc aplīmēšanas veikšanas?
Pēc jebkādas detaļu vai pilnas aplīmēšanas 3-5 dienas jāizvairās no automašīnas/motocikla mazgāšanas. Pēc plēves uzklāšanas tās līme "nožūst" 24-72h laikā. Mazgājot auto plēves līmes žūšanas periodā ūdens ar spiedienu var nokļūt plēves gaisa kanālos un sabojāt līmkārtas spēju pielipt pie virsmas.

Ja aplīmēšana tiek veikta ziemā, ir ļoti ieteicams automašīnu vai motociklu noturēt siltās telpās vismaz 24h, lai mazinātu iespēju, ka temperatūras šoka rezultātā rodas dažādi defekti, īpaši uz detaļu malām, ieliekumiem un asām kantīm. Ideālā versijā aplīmētajam objektam vajadzētu palikt aplīmēšanas telpās vismaz vienu dienu pēc aplīmēšanas veikšanas.

Ja pēc uzreiz aplīmēšanas plēvē ir redzamas nelielas līnijas, vai citi šķietami defekti, nesatraucies - kāmēr plēves līme "nožūst", plēve staigā un ieņem savu jauno pozīciju, tādējādi iepriekšminētie defektiņi izzudīs paši no sevis.

Kā kopt plēvi ikdienā?
Pēc būtības plēvei ikdienas lietošanā nav nepieciešama specifiska kopšana, taču ir pāris ieteikumi, kurus ievērojot plēve kalpos daudz ilgāk:

1. Mazgājot auto ar spiediena mazgātāju izvairies no strūklas virzīšanas tuvu detaļu malām un kantīm, lai mazinātu iespēju ar spiedienu "uzraut" maliņas
2. Izvairies no automātiskajām mazgātuvēm ar rotējošām birstēm - birstes bieži ir aplipušas ar smiltīm un citām daļiņām, kas var saskrāpēt Tavu auto un, attiecīgi, arī aplīmētās detaļas. Ja aplīmētās ir mazas detaļas (piemēram, auto markas logo), šīs birstes mēdz "uzraut" kantītes un sabojāt plēvi.
3. Centies neizmantot kodīgus un agresīvus mazgāšanas līdzekļus - lai arī plēve pēc savas būtības ir noturīga pret ķīmiskām vielām (piemēram, benzīnu, dīzeļdegvielu, eļļām, bitumu), agresīvi līdzekļi var paātrināt plēves aizsargslāņa noārdīšanos un paātrināt tās balēšanu.
4. Pēc mazgāšanas centies auto vai moto nožāvēt, lai mazinātu cieta ūdens pleķu parādīšanos. Lai arī šie pleķi ir viegli notīrāmi, kombinācijā ar spēcīgiem saules stariem tie ilgtermiņā var atstāt "iedegušus" pleķus, kurus notīrīt var nebūt iespējams.
5. Ja pēc degvielas uzpildes ir sanācis nopilināt aplīmētās detaļas ar degvielu, notīri tās pēc iespējas ātrāk ar mīkstu mikrošķiedras drānu
6. Lai nodrošinātu plēves ilgmūžību, centies izvairīties no vaska, kas satur carnauba wax - lai arī šie sintētiskie vaski parasti ir ļoti hidrofobi, un kļuvuši par populāri izvēli daudziem, tie kopā ar UV starojumu no saules stariem var paātrināt plēves aizsargkārtas noārdīšanos un dažādu vizuālu defektu rašanos ilgtermiņā.
7. Ja aplīmētājai detaļai ir parādījušies nelieli skrāpējumi, tos var mazināt vai no tiem atbrīvoties pilnībā plēvi uzsildot - ar fēnu, vai paturot auto/moto saules gaismā.
8. Tiešos saules staros izvairies no objektu novietošanas uz aplīmētam detaļām, atspiešanās pret automašīnu un citu ilgstošu fizisku kontaktu ar plēvi, jo tas var radīt iespiedumus plēves virsmā. Ja tomēr tādi ir radušies, nesatraucies, tie izzudīs ar laiku.
9. Ja uz Tava aplīmētā auto ir uzkrituši putnu izkārnījumi, centies pēc iespējas ātrāk tos notīrīt ar mikrošķiedras drānu, vai nomazgāt ar ūdeni. Tāpat kā uz krāsas, vai stikla, ilgstoši pielipuši tie var ieēsties plēvē un atstāt paliekošus pleķus.
10. Lai nodrošinātu aplīmētā auto vai moto plēves noturību un spīdumu, iesakām veikt plēves pārklāšanu (tai skaitā PPF plēves) ar plēves keramisko pārklāšanu. Tas palīdzēs ne tikai aplīmētājai tehnikai izskatīties svaigai ilgāk, bet arī samazinās izmaksas auto mazgāšanai! Paši gan to neveicam, taču piedāvājam īpaši izdevīgus risinājumus sadarbībā ar Galante Detail House.